Най-популярната кутийка за подарък!
Може би всеки от вас е виждал популярната куитйка за подарък в бледо синю с марката на луксозната бижутерска къща Tiffany&Co?
Как достига тя до днешните успехи, за да бъде икона в бижутерската индустрия?
Историята започва в далечната 1845г., когато Чарлз Луис Тифани – местен американски бижутер на сребърни бижута поставя каталог за отбрани модели в магазина си, намиращ се на бул. Бродуей. Стилът на Тифани бил лесно разпознаваем – прекалено изчистен за европейските стандарти, стилен и забележим. Чарлз Тифани е наричан още „диамантения крал на Америка“. Въпросното синьо на кутийката е избрано най-вероятно, заради модата на тюркоаза по онова време, дали е така може да гадаем, но със сигурност е разпознаваем цвят за марката, и всяка дама може би тайнично мечтае за годежен пръстен, запечатан в нея.
Марката става още по-популярна през 1961 година, когато излиза небезизвестния филм „Закуска в Тифани“ с Одри Хепбърн. Така магазина на Tiffany&Co става снимачна площадка на филмовия шедьовър по едноименния роман на Труман Капоти.
Днес марката Tiffany&Co използва модела на кутийката, за да създаде специфични бижута с нейната форма и цвят. А институтът Pantone Color в Щатите е разработил стандарт за синьото на Tiffany, патентован с номер 1837.