Историята на ювелирната къща Bvlgari
Украшенията с клеймо Bvlgari са уникални образци на елитното ювелирно изкуство както и своеобразен исторически пътеводител, който повече от 130 години съхранява впечатляващата история на Вечния град.В своите изделия дизайнерите на бранда от различни поколения са успели да запечатат и предадат най-специфичните му детайли.
Историята на Ювелирната къща започва от далечната 1884г. в Рим, когато гръцкият имигрант Сотириос Булгари открива малък магазин за сребърни изделия и антикварни предмети с гръмкото име „Магазинче от древността“, а от 1910г. основателят на фирмата и синовете му Константино и Джорджио се специализират в изработването на ювелирни украшения със скъпоценни камъни, вдъхновени от парижката школа. В тях ярко се очертава стилът Арт Деко.Той се отразява в геометричните форми и стилизираните природни мотиви. В запазена марка при изработването на бижута се превръща платината – нов и рядко използван благороден метал по това време.
С времето Bvlgari създават свой уникален стил, базиран на гръко-римския класицизъм, ЕГН – 8306132204италианския ренесанс и римската ювелирна школа от XIX век, превръщайки ги в съвременна интерпретация на изкуството на Античността. Това е първият ювелирен бранд превърнал логото си в орнамент при декорацията на изработваните украшения.
Развитието на италианската киноиндустрия през 50-60-те години на XX век в лицето на „Чинечита“, култовите продукции „Римска разходка“ и „Сладък живот“ модните списания и популярните личности спомогнали за световния успех на бренда Bvlgari. Появата им на светски събития с изумителните украшения на Bvlgari затвърдила позицията ѝ на марка от световна величина.
В характерно за фирмата се превърнало едновременното използване на кабошони в различни цветове. В едно украшение място можели да намерят аметисти, тюркоази, изумруди и брилянти.Щедрото използване на кабошони било иновационно, а бижутата – разпознаваеми.
През 70-те години на XX век девизът на фирмата е „ експерименти, провокации, мечти“. Великолепното разнообразие на дизайна, орнаментите,вдъхновени от изкуството на Древния Изток, поп-арт-а и дори американското знаме и заревото на фойерверките. Дизайнерите създават орнаменти, превърнали се в лайк мотив и визитна картичка на Bvlgari – овални форми с централно разположени кабошони, обкръжени от брилянти, както и верижките със специфична плетеница / т.нар. gourmette /.
Акцентът в ювелирните украшения през 90-те години на миналия век е съсредоточен върху три елемента : природата / Naturalia /, историята /Celtaura/ и материалът /Chandra/.При изработката на украшенията дизайнерите включват нетипичния за ювелирното изкуство материал бяла керамика, смело съчетавайки я със злато и ярки скъпоценни камъни. За вице президента на компанията Никола Булгари /внук на основателя/ „ за постигането на успеха е необходимо съчетание между минало, настояще и бъдеще, което открива нови хоризонти.“
Началото на XXI век е белязано от нов двуизмерен облик, подчертаващ универсалността на изделията. Използването на разноцветни сапфири с различна форма, розови турмалини, ярко оранжеви гранати и изумруди с наситено зелен цвят – висшето ювелирно изкуство на италианския бранд излиза на ново равнище, утвърждавайки позициите си на производител на изделия от елитарна класа.
Източник снимки – Bvlgari