„Cartier“ – една епоха в ювелирното изкуство – продължение
През 1900г. фирма „Cartier“ организирала своя изложба в Санкт Петербург и въпреки, че ювелирната къща не успяла да открие свое представителство в Русия, получила покана лично от Николай II да изработва украшения по поръчка на руския императорски двор. Така в колекцията на княз Юсупов попаднали такива разкошни брилянти като „Султанът на Мароко“ (35,67 ct), „Северна звезда“ (41,28 ct) и „Картие“ (69,42 ct). С това историята не приключва. Няколко години по-късно Градският съвет на Париж дарява на Николай II императорско яйце Cartier, днес експонат в музея „Метрополитен“ в Ню Йорк. През 1910г. фирмата официално регистрира търговската марка „Cartier“ и логотип с две преплетени С-та.
Принцът на Уелс, по-късно станал крал Едуард VII определя Картие като „ювелирен крал и крал на ювелирите“. Макар и гръмко, определението не е преувеличено – ювелирната къща изпълнява поръчките на монархичните семейства от Европа и Азия. Най-голямото огърлие, изработвано някога от „Cartier“, било поръчано от махараджата на Патиала – Бхупиндер Сингх. Изработено е през 1928г. и в него са вложени 2930 брилянта, а за акцент е избран изключителен жълт брилянт с маса 234,69 ct, представен на Световното изложение в Париж през 1889г.
1914г. поставя началото на култовата колекция „Panthere“. От нея са едни от любимите украшения на Елизабет Тейлър и Уолис Симпсън.Вдъхновителка на колекцията е Жана Тусен, приятелка на Коко Шанел, муза на Картие и ювелирен директор на бранда от 1925г. Тя въвежда модата на жълтото злато и етническите мотиви. Единадесет години по-късно компанията разработва необичайната форма на емблематичния пръстен „Trinity“. Това са три преплетени халки от бяло, жълто и розово злато, символизиращи предаността, приятелството и любовта.
Луи-Франсоа Картие умира през 1904г. посвещавайки целия си живот на реализирането на една мечта, преминала отвъд времето и пространството , тя продължава да бъде част от съвременната култура.
Източник снимки- Cartier